Pro­gramy pracy  

Pro­gramy pracy

W pla­cówce opra­co­wane są i przy­jęte do reali­za­cji pro­gramy własne uzu­peł­nia­jące Pod­stawę Pro­gramową oraz główny Pro­gram Nau­cza­nia. Są to pro­gramy stwo­rzone przez nauczy­cieli i spe­cja­li­stów pra­cu­ją­cych w przed­szkolu.
 

 

Korzy­stamy z nastę­pu­ją­cych pro­gra­mów pracy:
Podstawa Programowa
Podstawa Programowa  

Pod­sta­wo­wym doku­men­tem obok Ustawy o Syste­mie Oświaty regu­lu­ją­cym pracę przed­szkola w pol­skim prawie oświa­to­wym jest Pod­stawa Pro­gra­mowa Wycho­wa­nia Przed­szkol­nego dla Przed­szkoli i Innych Form Wycho­wa­nia Przed­szkol­nego. Opi­suje ona sposób wspo­ma­ga­nia roz­woju i edu­ka­cji dzieci w przed­szkolu, wska­zu­jąc na peł­nie­nie funk­cji opie­kuń­czych, wycho­waw­czych i kształ­cą­cych. Okre­śla cele edu­ka­cji przed­szkol­nej, treści naucza­nia w poszcze­gól­nych obsza­rach edu­ka­cji oraz wska­zuje zale­cane warunki reali­za­cji. Jako pal­cówka przed­szkolna w pełni reali­zu­jemy zało­że­nia i treści pod­stawy pro­gra­mo­wej.  

Program profilaktyki logopedycznej „Motylkowe podróże logope­dyczne” (program własny)
Program profilaktyki logopedycznej „Motylkowe podróże logope­dyczne” (program własny)  

Pro­gram Wspo­ma­gający Wła­sny

Autorzy:
mgr Agnieszka Chru­ściel, mgr Mał­go­rzata Kamiń­ska, mgr Justyna Cho­le­wiń­ska (zespół logo­pe­dów)

Pro­gram pro­fi­lak­tyki logo­pe­dycznej jest skie­ro­wany do wszyst­kich dzieci uczęsz­cza­ją­cych do przed­szkola. Jego zało­że­nia zawie­rają dzia­ła­nia takie jak: sta­wia­nie dia­gnozy logo­pe­dycznej, pro­wa­dze­nie ćwi­czeń orto­fo­nicz­nych przez nauczy­cieli, pro­wa­dze­nie „Zabaw logo­pedycznych „ w poszcze­gól­nych gru­pach przez logo­pedę, a także współ­pracę logo­pedy z nauczy­cie­lami przy wspo­ma­ga­niu dziećmi obję­tych tera­pią logo­pe­dyczną.

„Zabawy logo­pe­dyczne” to cykliczne zaję­cia gru­powe skie­ro­wane są do wszyst­kich przed­szko­la­ków, zakła­dają one bowiem sty­mu­lo­wa­nie roz­woju mowy. Ćwi­cze­nia służą wszyst­kim dzie­ciom w przed­szkolu zarówno tym, któ­rych mowa nie budzi zastrze­żeń i tym które mówią wadli­wie. W odnie­sie­niu do pierw­szych peł­nią funk­cję roz­wo­jową pro­fi­lak­tyczną w odnie­sie­niu do dru­gich zawie­rają ele­menty korekty.

W zaba­wie dzieci roz­wi­jają spraw­ność narzą­dów mow­nych, arty­ku­la­cję poszcze­gól­nych gło­sek, oddech tak ważny przy mówie­niu, słuch fone­ma­tyczny oraz płyn­ność wypo­wie­dzi. Wszy­scy auto­rzy pro­gramu mają wykształ­ce­nie i prak­tykę logo­pe­dyczną.

Program edukacji anglojęzycznej – „Hello Butterfly” (program własny)
Program edukacji anglojęzycznej – „Hello Butterfly”  

Auto­rzy: mgr Milena Sobótka, mrg Justyna Cho­le­wiń­ska

Pro­gram edu­ka­cji anglo­ję­zycznej „Hello Butterfly” zawiera wszyst­kie naj­waż­niej­sze roz­wią­za­nia meto­dyczne zwią­zane z nauką języka angiel­skiego w naszym przed­szkolu. Wie­lo­let­nia prak­tyka i doświad­cze­nia w wpro­wa­dza­niu treści anglo­ję­zycz­nych pozwo­liła nam na stwo­rze­nie wła­snej meto­dyki dosto­so­wanej do moż­li­wo­ści dzieci w wieku przed­szkol­nym. Łączymy metody nauki dzieci sto­so­wane do treści anglo­ję­zycz­nych i pol­sko­ję­zycz­nych. Istot­nym ele­men­tem jest uwzględ­nie­nie reali­za­cji treści pro­gra­mo­wych w dwu języ­kach: pol­skim i angiel­skim na zasa­dzie kore­la­cji treści.

Główne zało­że­nia to także reali­za­cja treści pro­gramu przez angli­stę zatrud­nio­nego na etat oraz wszyst­kich nauczy­cieli pra­cu­ją­cych w przed­szkolu. Wszy­scy bowiem wewnętrz­nie sto­sują rutyny anglo­ję­zyczne, wyko­rzy­stują zabawy muzyczno-rucho­wych do nauki języka. Wpro­wa­dzamy także dzieci w świat czy­ta­nia i pisa­nia w języku angiel­skim wdra­ża­jąc metodę Jolly Pho­nics. 

Program adaptacyjny „Mini motylek - The Little Butterfly” (program własny)
Program adaptacyjny „Mini motylek - The Little Butterfly”  

Auto­rzy: mgr Milena Sobótka, mgr Justyna Cho­le­wiń­ska, mgr Sylwia Kowal­czyk

Pro­gram adap­ta­cji skie­ro­wany jest do dzieci chcą­cych uczęsz­czać do naszego przed­szkola i ich rodzi­ców. Pro­gram zakłada moż­li­wość udziału w cyklicz­nych coty­go­dnio­wych dwu­go­dzin­nych zaję­ciach dla dzieci i rodzi­ców w ramach „Mini Motylka -The Little But­terfl”. Zaję­cia wpro­wa­dzają dzieci w rytm pracy przed­szkola i uwzględ­niają edu­ka­cję anglo­ję­zyczną, która jest głów­nym ele­men­tem kon­cep­cji pracy przed­szkola. W ramach reali­za­cji pro­gramu orga­ni­zo­wane są także Warsz­taty dla rodzi­ców, które odby­wają przed roz­po­czę­ciem roku szkol­nego doty­czące adap­ta­cji dziecka do przed­szkola. Opra­co­wa­li­śmy także roz­wią­za­nia doty­czące adap­ta­cji dla dzieci dołą­cza­ją­cych do naszych motyl­ko­wych przed­szkolaków w trak­cie roku szkol­nego.

Dzia­ła­nia zawarte w pro­gra­mie umoż­li­wiają stop­niowe przy­zwy­cza­ja­nie się dzieci do przed­szkola, dzięki temu dzieci bez stresu zostają w miej­scu, które znają i w którym czują się bez­piecz­nie.

Zapisz Dziecko do Przedszkola Motylek    Raporty i Certyfikaty   Nasz Facebook   Przegląd przedszkolnej piosenki angielskiej

 

 
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2011-2020 Prywatne Przedszkole Motylek  |  Polityka prywatności  | Projekt i wykonanie CreLab.pl